יום ראשון, 7 במאי 2023

טד לאסו פרק 8 - לפריז וחזרה

האמת צריכה להיאמר. מדובר בפרק החלש ביותר העונה ואולי בכלל. אני לא מבקר טלוויזיה אבל הלכתי ובדקתי גם באתר rotten tomatoes והפרק הזה מדורג בפער נמוך יותר משאר הפרקים של העונה.

כמו שאביטל (זוגתי היקרה) הגדירה זאת: ״זה נראה כמו תשדיר פרסומת להתנהגות נכונה באינטרנט״. 

אבל, מחויבות היא מחויבות. 

ומאחר והפרק הזה הוא על משברים וכל הפרק הזה הוא משבר אחד בעצמו נדבר על איך מתמודדים. 

תקציר:

טד שומר על הילד שלו שמגיע לביקור בזמן שגרושתו של טד ובן זוגה (והמטפל הזוגי שלהם) נוסעים לפריז לחופשה רומנטית. טד אוכל סרט על הצעת נישואים וכולם אומרים לו שהוא צריך לנוח.

בעקבות פירצת אבטחה, סרטונים אינטימיים של מפורסמים מופצים לרשת. ביניהם גם של קילי. ג׳ק, רוי, רבקה וג׳יימי כל אחד בתורו מנסים לתקשר עם קילי שמתמודדת (שוב) בצורה מעוררת כבוד עם הסיטואציה.
ג׳ק שמחפשת שקילי תתנהג כמו עובדת קורפורייט, תתנצל בצורה ממלכתית ותמשיך הלאה, מופתעת שלקילי יש תוכניות אחרות והן רבות.

בחדר ההלבשה הקבוצה מנהלת שיחת הסברה על בטיחות ברשת ובסופה כולם מוחקים תמונות וסרטונים מהניידים שלהם חוץ מקולין. כשאייזק מתעמת איתו הוא מגלה שקולין גיי.


אז מה למדנו?

הנקודה אולי הכי מעניינת כאן היא ההתייחסות השונה שקילי מקבלת מכל אחד מהאנשים הקרובים לה.

ג׳ק, בת הזוג שלה, מבטיחה שהיא תפתור את הבעיה. בפועל היא נותנת לעו״ד לנסח התנצלות רפה על התנהגות לא ראויה. מאוחר יותר היא גם מתעמתת איתה ואומרת לה ״אולי היית צריכה לחשוב לפני שצילמת את הסרטונים״ שזאת, כמובן, האשמת קורבן קלאסית.

רוי, שעוד לרגע מנסה להראות אכפתיות לא מתאפק ושואל למי היא שלחה את הסרטון המדובר. בסוף הוא מסובב את הסיפור אליו ואל הקנאה שלו.

רבקה, החברה הטובה, מנחמת את קילי, נמצאת שם בשבילה ושואלת ״מה אני יכולה לעשות עבורך?״. התשובה של קילי מקסימה וכתובה מעולה:

“Restructure society so women aren't constantly sexualized while simultaneously being crucified for being sexual?”




ג׳יימי, החבר לשעבר, מגיע לקילי הביתה להתנצל. כאן אנחנו מגלים שהסרטון היה מיועד אליו ולמרות שהוא הקפיד למחוק את הכל מהטלפון שלו הוא לא מחק את הסרטון מהאימייל (עם הסיסמה Password).

ג׳יימי רק רוצה להתנצל למרות שאין על מה. הוא לא אשם כמו שהיא לא אשמה אבל הוא רק בא לראות מה שלומה ולהיות שם בשבילה. 


אני לא אכריח את התובנות שלי על הפרק אבל אני כן אמליץ על ספר בשם ״הארנב הקשיב״. הספר מספר ומגיש בצורה יפה תקשורת עם אדם במצוקה ואיך כל אחד מאיתנו פועל בצורה שונה (doing vs being וכו׳). יש כאן תזכורת נהדרת שלפעמים אין לנו את היכולת לפתור בעיות של אחרים ויותר מכך, לפעמים זה לא התפקיד שלנו. התפקיד שלנו (אם נרצה) הוא להיות שם כשהזולת ירצו לדבר. 



באווירה קיטשית זאת חשוב לציין. פרק חלש. מאוד מאכזב ואני מקווה שזאת רק הירידה לקראת הישורת האחרונה שתהיה חזקה. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

קקי של לאמות ולגאסי ארגוני

אשתי היקרה סיפרה לי השבוע את הסיפור הבא. (לא מצאתי עדות שמדובר בסיפור אמיתי אבל אני מאמין לאביטל כברירת מחדל וצורך השרדותי)  בתחילת שנות ה-4...