יום שישי, 21 באפריל 2023

טד לאסו - פרק 6 - משולשים

טד לאסו - פרק 6 - משולשים

ריצ׳מונד יוצאת למשחק אימון (כי לא היה בו שום דבר ידידותי) ומפידה 5-0 לאייקס באסמטרדם. כולם מבואסים וטד נותן את יריית הפתיחה ללילה הזוי. ״היום אין שעת עוצר״ הוא אומר ושולח את כולם לדרכם. 

6 סיפורים עם 6 תובנות (התקציר מוגש בפנים):

  • ג׳יימי ורוי - מנטורינג הפוך. ג׳יימי לא יוצא לחגוג עם הקבוצה כי רוי מוריד אותו מהאוטובוס לאימון. תוך כדי ריצה ברחובות אמסטרדם ג׳יימי מגלה ידע היסטורי ותרבותי נרחב (וגם כושר גופני מעולה) ורוי מודה שהוא לא יודע לרכב על אופניים. ג׳יימי מחליט ללמד את רוי לרכב על אופניים וסובל את האגרסיות של המאמן. על הדרך אנחנו מגלים את החשש של רוי שלקילי יש זוגיות חדשה ואת העובדה שאבא של ג׳יימי היה אפילו חמור גדול יותר ממה שחשבנו קודם. מנטורינג הפוך היא טכניקה פופלרית בשנים האחרונות בהם עובדים צעירים נותנים מנטרורינג לעובדים ותיקים או בכירים יותר. הטכניקה הזאת יכולה לגשר על פערים תרבותיים, לאפשר לבכירים הבנה טובה יותר של השטח ולעזור לעובדים ותיקים להתחבר לטכנולוגיות חדשות. מחקרים מראים כי שימוש במנטורינג הפוך גם תורם לגיוון בחברה, מגדילים מחוברות (אצל שני הצדדים) ועוזרים בעיצוב התרבות הארגונית


  • היגינס וויל - מיד אחרי ההפסד כולם מתחילים לתכנן מה לעשות בערב החופשי. כולם חוץ מהיגינס כי הוא כבר יודע שהוא הולך ל״חלונות האדומים״. בחירה קצת מוזרה לדמות של האב והבן זוג המסור, אבל כמו תמיד אצל היגינס יש משמעות נוספת. היגינס לוקח את ויל למקום מותו של צ׳ט בייקר, מוזיקאי ג׳ז אמריקאי שמצא את מותו בנפילה מחלון בית המלון אחרי שילוב לא מוצלח של המון סמים וגרביטציה. השניים נכנסים לראות הופעת ג׳ז והיגיס אפילו עולה על הבמה להופיע בעוד ויל מסיים את הערב בשלישיה, שלא לומר משולש, ולא האחרון בפרק. 

  • קולין וטרנט- בעוד חברי הקבוצה מתווכחים מה יהיה הבילוי שינצל בצורה מיטבית את הערב החופשי קולין מזייף פציעה ומודיע שיש לו קלקול קיבה. בעוד כולם עסוקים הוא חומק החוצה, טרנט כרים בעקבותיו, והוא הולך למועדון הגאה הקרוב. טרנט מפתיע אותו, מספר לו שהוא יודע עליו כבר כמה חודשים ואף מתוודה שגם הוא גיי. השניים יושבים לבירה ממש על ההומומונט (Homomonument)  אנדרטה במרכז אמסטרדם, המנציחה את זכרם של הומוסקסואלים ולסביות אשר נרדפו על רקע נטייתם המינית. האנדרטה מורכבת (תראו מופתעים) ממשולש גדול המחבר 3 משולשים ורודים עשויים גרניט (במחנות הנאצים הומוסקסואלים נדרשו ללבוש טלאי משולש ורוד). קולין מתוודה בפני טרנט על הקושי בלהיות כדורגלן בארון ועל הרצון שלו לרכך את הכאב הכרוך בחיים כפולים. טרנט מנסה לחלוק מניסיונו ולחנוך אותו מדהים לחשוב שקולין, שכנראה נמצא בקבוצה דימיונית מבחינת הכלה (ודימיונית כמו שרק סדרת טלוויזיה יכולה לספק) עדיין לא מרגיש בנח להיות גלוי עם חבריו לקבוצה. ארגונים רבים מתעסקים בנושא ההכלה ואחת השאלות המופיעות בסקרים ארגוניים נוגעת להאם ״אני מרגיש שאני יכול להיות עצמי האותנטי בעבודה״ (My authentic self)? זה נושא שהוא מורכב כמעט בכל חברה, כל גיאוגרפיה ולאחרונה מושפע גם מאקלים פוליטי.


     

  • רבקה - רבקה צריכה לילה חופשי. היא עוד אוכלת סרט על הנבואות של מגדת העתידות שמתחילות להתגשם אחת אחרי השנייה (קופסאת גפרורים ירוקה, shite in nining armor) ואין כמו קילי כדי לצאת לערב של הוללות באמסטרדם. אבל קילי בדרך לראות את אורות הצפון במטוס הפרטי של ג׳ק. רבקה יוצאת להליכה ברחובות אמסטרדם וספציפית על מסלול האופניים. כמה דק׳ אח״כ היא נופלת לנהר ומוצאת את עצמה בבית סירה של בחור הולנדי מסתורי (אנחנו לא יודעים את שמו והוא, כמאמר השיר ״לא ידע את שמה, אבל אותה צמה הלכה איתו לאורך כל הדרך״). מה שמתחיל כמחווה אירופאית מוזרה מתגלגל לערב של שתייה ושחרור של רבקה. תוך כדי אנחנו נחשפים למילה גזליג (שנאמרת כמו חז׳לח) שמשמעותה היא נוחות, חמימות, ביתיות… קוזינסס.
    איך זה נגמר? אנחנו רק מקבלים רמיזה. אני מקווה שזה לא מאולץ מידי אבל משהו בסיטואציה מאפשר לרבקה להשתחרר מתפקיד המנהלת שהוא תפקיד די בודד. לטד יש את רוי ובירד, לשחקנים יש אחד את השני אבל לרבקה אין את הקולגה להישען עליה. היא בעלים של קבוצת כדורגל, וכמו שהיא כבר ציינה, היא האישה היחידה. לרגע אחד, הטלפון של במים, היא לא מחוברת, היא לא מזוהה, היא לא המנכ״ל.
    אחד הרגשות שמנהלים מתמודדים איתם היא הבדידות. כשקיבלתי את התפקיד הניהולי הראשון שלי אביטל אמרה לי ״אבל אל תלך איתם כל יום לאכול צהריים, הם צריכים זמן לטנף עליך מאחורי הגב״.


  • הקבוצה - האמת היא שהסיפור של הקבוצה קצת נדחק לרקע של הפרק. הם מתווכחים שעות לאן לצאת (בין מופע סקס, למסיבה בחרוניגן או לראות צבעוני). בשלב מסויים הם שוקלים להתפצל אבל הקפטן מק׳אדו לא נותן להם. הוא רוצה את החוויה המשותפת. הוא מרגיש שהם צריכים אותה כדי לצאת מהמשבר. הם מחליטים ללכת למסיבה אבל אז הם מתווכחים מה לאכול. ברגע האחרון סאם מציל את המצב עם הצעה. זה נגמר במונטאז׳ של מלחמת כריות משעשעת ומגבשת. לפעמים רק צריך להוציא אגרסיות. 

  • טד - טד ובירד חוזרים למלון. טד מחפש מסעדה עבורם ומוצא מקום שמגיש אוכל אמריקאי עם ציון מרהיב של 2.7 בגוגל. טד אומר לבירד שהוא ״צריך לצאת קצת מהראש של עצמו״ ובירד נראה כאילו הוא מחכה כבר שתים וחצי עונות שטד יגיד משהו כזה. הוא מיד שולף סמי הזיה שאמורים לפתוח לטד את הראש. אבל… הוא מגיש אותם בתה. הקריפטונייט של טד. בירד שותה אבל טד לא נוגע. אחרי שבירד יוצא, טד שותה את התה ויוצא לעיר. הוא מתחיל במוזיאון ואן גוך ועוצר מול ציור החמניות המפורסם (וגם הפרח של מדינת קנזס) הוא משם ממשיך בשביל הגעגועים הבייתה למסעדה האמריקאית עם השם המצויין ״Yankee Doodle Burger Barn״ שם הוא מזמין פירימידה של טבעות בצל, רוטב ברביקיו של קנזס (מהעונה הראשונה למי שזוכר) וצופה בשיקגו בולס זוכים באליפות הראשונה שלהם בשידור חוזר משנת 1991 (אני אשכרה זוכר את המשחק שמראים שם, אני כזה זקן). השיקגו בולס זוכים באליפות הרבה בזכות התקפת המשולש (בסדר, גם מייקל ג׳ורדן היה בסדר פלוס).  טד חווה פריצת דרך ככשהוא מאמין שהוא יכול לשחזר את התקפת המשולש גם בריצ׳מונד. את המשך הערב הוא משקיע בציורים של תבניות משחק. יש פה סוג של טרנספורמציה של טד ממאמן של מוטיבציה וניהול פרסונות למאמן ש״מלכלך״ את הידיים ומשרטט מהלכים.
    בבוקר שאחרי בירד מספר לטד שהסמים היו פארש וכל מה שהם חוו היה אפקט פלציבו (מה שלא מפריע לבירד להגיע לאוטובוס לבוש כמו חזיר + זיגי סטרדטס = פיגי סטארדסט. הדבר השני שבירד מספר לטד שהתבניות הגאוניות שהוא המציא ערב קודם הם הטוטאל פוטבול המפורסם של ההולנדים. אבל הי, לפחות יש לנו שיטת משחק חדשה. 


הימורים

  • טד ורבקה יהיו יחד עד סוף העונה

  • רבקה בהריון מהבחור ההולנדי

  • משחק הבא ריצ׳מונד חוזרת מפיגור כדי לנצח

  • ג׳יימי הופך להיות כוכב

2 תגובות:

  1. פוסט גדול כהרגלך. היה פרק מדהים והוספת הרבה תובנות. חוץ מזה התאפקת יפה לא להשתפך על הבולס של 91 ולהשאיר את זה לפוסטר אחר.

    ואין סיכוי שרבקה בהריון. כל השאר מסכים.

    השבמחק
    תשובות
    1. מה יש להתרפק על זה שטד צופה בסל הכי גדול בהיסטוריה של סדרות הגמר עם החלפת ידיים באוויר מיד ימין לשמאל?

      מחק

קקי של לאמות ולגאסי ארגוני

אשתי היקרה סיפרה לי השבוע את הסיפור הבא. (לא מצאתי עדות שמדובר בסיפור אמיתי אבל אני מאמין לאביטל כברירת מחדל וצורך השרדותי)  בתחילת שנות ה-4...